چگونه استراحت درمانی در لیست بیمه ثبت شود| حسابداری
مشاوره و پاسخگویی به
مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره
9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane
سوال : چگونه استراحت درمانی در لیست بیمه ثبت شود.آیا مزایا هم بایستی برای آن ماه در نظر گرفته شود؟
پاسخ
: طبق مفاد آیین نامه نحوه تنظیم و ارسال لیست و مواعد ارسال آنها مصوب
شورایعالی تامین اجتماعی کارفرما موظف است استراحت پزشکی بیمه شده را در
لیست ماهانه خود اعلام نماید. بدین منظور بعنوان مثال اگر شروع استراحت
پزشکی
از ١٥ خرداد به مدت سه ماه باشد کارفرما در زمان تنظیم لیست
خرداد ، بایستی تعداد روزهای کارکرد این فرد را ١٤ روز درج نماید و اگر
لیست بصورت دستی ارائه میشود در مقابل مشخصات فرد، عبارت استراحت پزشکی را
درج کند لیکن با
توجه باینکه در حال حاضر لیستها بصورت مکانیزه
ارسال میشود، صرفا ارسال لیست ١٤ روزه در ماه وقوع بیماری یا حادثه و درج
مشخصات بیمار یا حادثه دیده با کارکرد صفر در ماههای بعد نشانگر ارتباط
بیمه شده با کارفرما در دوره استراحت
پزشکی است .
نکته حائز
اهمیت اینست که به هیچ وجه نباید ستون ترک کار را تکمیل نمایید چون بمنزله
قطع ارتباط بیمه شده با شماست و عدم امکان پرداخت تعهدات سازمان تامین
اجتماعی را در پیخواهد داشت.